Bandit5 első kör

9 Júl

A mai kiváló kiteos nap végére kunyiztam egy F-One Bandit5 ernyőt, mert már nagyon kiváncsi voltam mit is tud a masina. Most próbálom leírni véleményeimet, mellyel nem áll szándékomban sem kritizálni sem dicsőíteni az ernyőt, csupán egy átlagos kiteos első meglátását akarom leírni. Sokat töprengtem hasonlítsam-e a bármely Ozone ernyőhöz, de végül úgy döntöttem néhol megteszem és aki akarja figyelembe veszi, aki nem, nem. Végül a C4 ami a Bandittal szembe került, elvégre inkább egy freestyle mint freeride ernyő az F-one, bár voltak akik a freeride ernyőkkel versenyeztették.

Erő:
Az ernyő ereje elég masszívnak tűnt, ha volt elég szél, akkor húzott rendesen, nem volt ezzel gond. Amint lehet menni az ernyővel, az már tépi is a trapézt. Részben ezt az alakjána tudom be, egy kicsit ducibb ernyő mint a C4, ami valamivel később éri el azt az erőt, amit a Bandit nyújt, szinte a széltartomány aljától.

Stabilitás:
Pöffökben és egyébb hasonló helyzetekben kicsit lehetett érezni, hogy valami történik az ernyővel, kicsit csavarodik, de éppen hogy észrevehető ez a dolog, szóval stabilitásból jól vizsgázott.

Bár erő:
A bár erő kissé többnek tűnt mint amit a C4-nél megszoktam, de mondhatjuk, hogy  jó, nem az a borzalmasan karfájdító de van. Mindezek mellett azt vettem még észre, hogy amikor kb. a bár útjának a közepén van benne az erő, jó hogy a bárt teljesen lehúzva nem lesz az radikális, így egy erősebb szélben is jól ki lehet akasztani, nem fog az ernyő egyből a nádasba rakni. Kevés szélben persze mindez másabb, lehet hogy ez miatt volt, hogy néha úgy éreztem túlfékezem az ernyőt.

Fordulás, gyorsaság:
Szép ívben fordul az ernyő és elég gyorsan. Elég C-s vonást raktak bele, hogy ebben jó legyen így meg kell dícsérni. Kormányerő pont a megfelelő, viszont az egyetlen dolog ami zavart, hogy szerintem eléggé elhúz LEE-be. Persze ezt sem kell feltétlenül az ernyő rovására írni, mivel a C4-el megszokott mozdulataimmal fordultam, annál kicsit másképp működik a művelet. Lényeg, hogy többet el kell menni 3/4 szélben egy sima forduláskor, de ez legyen az én gondom. Gyorsnak mondható az ernyő, de a C4nél nehezebb gyorsnak lenni.

Hangtime, ugrás:
Nagy hosszú ugrásokban nem volt részem, de próbáltam párszol elugrani az ernyővel. Emelését nem éreztem brutálnak, viszont kellemesen tartott. C4-el inkább fordított a helyzet, de szerintem annak a hangtime-ja is teljesen rendben van, ízlések és pofonok.

Kiakasztott teljesítmény:
Kiakasztva nagyon szépen ott marad az ernyő ahol volt elugráskor is, ebben jelesre vizsgázott. A bár erő nem vészes, kiakasztva is jól használható a cumó. Egyedül a gondom, amit már írtam, hogy néha úgy éreztem túlfékezem az ernyőt, de ezt a hibát tudjuk be a szélnek. A C4 ehhez viszonyítva sportosabb és egy picivel figyelősebb, mivel ha rosszul csinál valamit az ember, akkor könnyen egy loop közepén találja magát. Próbáltam pár kiakasztott loop-ot is ugrani a Bandittal, de nem sok sikerrel, valahogy nem akarta az igazságot pedig a bár erőből úgy tűnt elég lesz a szél.

Vízről újraindítás:
A Banditot újraindítani gyerekjáték, olyan mintha valami tanulóernyő lenne a kezünkben. Természetesen simán kormányzsinóros, ez a művelet a C4-el kicsit nehezebb.

Bár és irányító rendszer:
Az F-one bárja a megszokottnál vékonyabb volt nekem, és szinte minden rajta. A főzsinór és a biztonsági zsinór is elég vékonykának tűnt, ami nem is baj, mert biztos nem szakad el, csak ha középen fogja a bárt az ember, akkor a vékonyabb zsinór jobban kikezdi az ember bőrét. A chicken-loop és a biztosító tű sem tűnik valami  masszív darabnak, de a dolgát 100%ig elvégzi. A leash-t köthetjük 2 helyre is, vagy leoldásra amire a chicken-loop közepén lévő csatlakozással van lehetőség, vagy kiakasztásra. Na ez egy kicsit érdekes, mivel úgy oldották meg a dolgot, hogy a bár útjának az aljára rákötöttek egy kb 5cm-es zsinórt, aminek a másik végén egy fém gyűrű van, melyre a leasht kapcsolhatjuk.Érdekes…. Összességében nem rossz a cucc, de nekem az Ozone bárja jobban tetszik a maga egyszerűségével.

Összegzés:

A Bandit egy igazi mindenes, amit szinte minden kiteozni tudó játszi könnyedséggel kezelhet. Azt mondanám, hogy egy erőteljes freeride ernyő, ami alkalmas akár freestyle-ra is, de nem a kifejezett sportgép. A C4 viszont sokkal inkább freestyle ernyő, sokkal sportosabb, gyorsabb. A kettő ernyő szerintem nem ugyan arra van kitalálva, mindeki próbálja ki mindkettőt és döntse el maga, szerinte melyik a jobb.

Reklámok

Vélemény, hozzászólás?

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Google kép

Hozzászólhat a Google felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Kapcsolódás: %s

%d blogger ezt kedveli: